Sidste chance for at indstille til DONA-prisen

copy-of-topgrafik

Sidste år fik Politiko.dk den prestigefyldte DONA-pris og -pokal. Men det gjorde de kun, fordi gode kolleger i branchen indstillede dem.

Så husk, at der er deadline for indstillinger til årets DONA-pris fredag den 4. november kl. 23.59.

Indstil værdige vindere her.

Prisen gives til en eller flere personer og/eller medier, der har gjort en særlig indsats for onlinejournalistik og -kommunikation.

Den vil blive uddelt på årest DONA-event, #DONA16, mandag den 28. november (få din billet her).

Af andre tidligere vindere kan nævnes:

– Line Holm, Berlingske, for sit arbejde for udbredelse af digitale longreads i Danmark.
– Timme Bisgaard, Kforum, for at have skabt kommunikationsbranchens svar på Facebook.
– Kaare Sørensen, Jyllands-Posten, for sin dækning af det arabiske forår på Twitter.
– Trine-Maria Kristensen for sin tidlige brug af sociale medier.

Husk også, at vi onsdag den 9. november inviterer til DONA-arrangementet “Få de hemmelige tricks til Google Analytics” med Analytics-ekspert Jacob Kildebogaard.

One Reply to “Sidste chance for at indstille til DONA-prisen”

  1. Det er fire og et halvt år siden Realityportalen.dk blev startet af Jeanet Rosenkjær Horstmann. Siden da er det kun gået én vej for mediet, som 1. januar 2015 blev opkøbt af Egmont. Den dag i dag er mediet godt 3 millioner månedlige sidevisninger i gennemsnit og 400.000 unikke brugere
    Realityportalen.dk er Danmarks førende nichemedie, og det har knækket koden for nyhedsformidling til den unge målgruppe – noget ingen andre medier formår. Derudover er mediet banebrydende indenfor nyhedsformidling på de sociale medier, hvor størstedelen af trafikken kommer fra.
    Der eksperimenteres hele tiden med nye tiltag på de sociale medier, og Realityportalens styrke er evige analyser og et stort kendskab til målgruppen, så mediet kan give dem lige præcis de nyheder, de vil have. Det gøres for eksempel ved at sidde og følge trafikken i Google Analytics under tv-programmer, hvor man så ser på, hvad brugerne søger på for at komme ind på Realityportalen – hvis der viser sig en tendens, repostes nyheden på Facebook, hvilket ofte har resulteret i virale hits.
    Alt dette gøres med et grundprincip i de journalistiske værdier og et mål om at lave kvalitetsindhold, som er på niveau med det, man ser i ugebladene, men med den hurtighed, som er internettets styrke.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.