DONA giver pris til KForums skaber

I anerkendelse af hans arbejde med at oprette og gøre Kommunikationsforum til dét sociale netværk i Danmark for kommunikationsfolk tildelte DONA Timme Bisgaard Munk den ny-indstiftede DONA Pris.

Det skete ved DONAs 10 års jubilæumsfest på La Oficina på Frederiksberg fredag aften

Motivationen for Timme Bisgaard Munk lød således:

Hvis man i dag satte sig ind i en tidsmaskine og beamede sig 10 år tilbage i tiden, ville man lande i en verden, hvor folk endnu ikke havde hørt om Google, blogs, Wikipedia eller Facebook. Man ville gå rundt i en verden, hvor folk stadig slog op i telefonbøger når de skulle ringe til en ”ven”, og bladrede i Kraks, hvis de skulle finde en adresse.

Hvis man arbejdede med kommunikation eller medier ville man oven i købet opleve en verden, hvor folk ikke havde hørt om Kommunikationsforum. Man ville møde folk, der aldrig havde prøvet at få deres ugentlige dosis af sarkastiske indlæg, dekonstruktivistiske foucultianske analyser af senkapitalismens sidste krampetrækninger og 10 gode råd til forbedring af virksomhedens interne kommunikation.

Man ville faktisk også møde folk, som ikke kendte deres ”karma-point” og man ville møde folk der aldrig havde tjekket ud, hvem der havde besøgt deres k-profil de sidste 24 timer.

Og sidst men ikke mindst ville man møde folk, som faktisk ikke havde fået deres seneste stilling som Corporate Communications and Brand Manager via Kommunikationsforums jobside.

DONA prisen uddeles i dag til en person, som har været med til at skabe et paradigmeskift i den danske kommunikationsbranche.

I en tid, hvor ganske få mennesker i Danmark havde hørt om Facebook, skabte han et website, som de facto blev kommunikationbranchens svar på Facebook. Et site som ikke alene er underholdende, oplysende og relevant, men som også bidrager til at bringe folk som os i dette lokale tættere på hinanden gennem udveksling af viden, links, videoer og blogindlæg.

Prisen går til en person, som på egen hånd skabte en medievirksomhed, som på alle måder peger ind i den usikre fremtid, som så mange af de traditionelle medier har så svært ved at se i øjnene. En medievirksomhed, som er blevet kåret som en af Børsens Gazellevirksomheder, og som flere år i træk har præsteret overskudsgrader, som hører til i en svunden tid for andre og større medievirksomheder.

DONA prisen går til Timme Bisgaard Munk og til Kommunikationsforum.

2 Replies to “DONA giver pris til KForums skaber”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *