#DONA15 – Her er alle talerne til aftenens arrangement

Forfatteren og eksperten i sociale medier, Mark W. Schaefer, kommer til #DONA15, hvor han holder en eksklusiv Q&A.

OPDATERING: Der er udsolgt til #DONA15. Læs mere her.

Hvis du ikke allerede har sørget for en billet, så kommer her en række gode grunde til at få skaffet en (det gør du her).

Hele aftenens line up af inspirerende talere er nemlig på plads. Og vi tør godt love, at det bliver en hæsblæsende og forhåbentligt inspirerende aften.

Inspireret af lightning talk-konceptet får hver taler kun 15 minutter efterfulgt af mulighed for et enkelt eller to opfølgende spørgsmål fra publikum.

Amerikanske Mark W. Schaefer runder aftenen af med 30 minutters Q&A inden uddelingen af den prestigefyldte DONA-pris. Husk, at indstille værdige vindere på dette link.

Vores sponsor BL.dk sørger for fri bar og rammer for aftenens arrangement, der løber fra kl. 18 til 22 i Studiestræde 50.

Her er listen af talere:

1

Mark W. Schaefer, social media-ekspert og forfatter
Eksklusiv Q&A hvor vi får mulighed for at stille spørgsmål til Mark W. Schaefer. I content marketing-kredse er han kendt som lidt af en legende. Han er forfatter til bøgerne ”The Tao of Twitter”, ”Social Media Explained” og senest ”The Content Code”. Og så er han en meget underholdende taler.


10-9-2015 (5)

Naja Nielsen, nyhedschef, Danmarks Radio
Hvordan undgår vi, at journalister bliver morgendagens typografer? Ved at genopfinde journalistikken, aflære gamle vaner og få helt nye kompetencer er svaret, hvis man spørger DR’s Naja Nielsen. Hun er leder af DR Nyheder X-projektet, hvor ingeniører, designere, kilder, brugere og journalister sammen skaber nye produkter.


2

Benjamin Rud Elberth, digital chef, Geelmuyden Kiese
Politikerne fører beskidte kampagner og digital spin i massevis på de sociale medier, men langt de fleste journalister fanger ikke halvdelen af det spil, der foregår under radaren. Benjamin Rud Elberth, der er kendt fra TV 2-magasinet #DKPOL og tidligere digital kampagneleder hos Socialdemokraterne, trækker sløret af nogle af den seneste valgkamps skarpeste digitale missiler.


Pernille Holbøll til #DONA15

Pernille Holbøll, nyhedschef, Metroxpress
Hvordan laver man nyheder til mobilgenerationen? Det giver Pernille Holbøll svar på. Hos MX har hun været med til at hæve oplaget markant på papiravisen. En opsigtsvækkende bedrift i et marked, der styrtbløder som en friskslagtet pattegris. Hun deler ud af sine erfaringer med sociale nyhedskriterier, digitale longread-formater. (Pernille Holbøll er netop blevet headhuntet til stillingen som digital nyhedschef på ekstrabladet.dk)


Anders (1)

Anders Kongstad, social media-redaktør, TV 2 Nyhederne
Han er kendt som skaberen af Snapkanalen, der som en af de første i Danmark leverede nyheder via det nye sociale medie, på mediets eget sprog. I dag er han social media-redaktør på TV 2 Nyhederne, hvor han har udviklet formatet sammen med blandt andet Rasmus Tantholdt.


Lasse From på #DONA15

Lasse From, social media-specialist, Danmarks Radio
En af Danmarks fremmeste eksperter i Snapchat, der på kort tid er rykket op som danskernes næstmest populære sociale medie. Han har været inde over Danmarks Radios Snapchat-dækning af bl.a. P3 Guld, Melodi Grand Prix og på P3 Nyhederne. Sammen med Anders Kongstad viser han de bedste eksempler på, hvordan danske medier og virksomheder bruger mediet.


Lars Trier Mogensen til #DONA15

Lars Trier Mogensen, chefredaktør, Mobilmagasinet Føljeton
Den tidligere politiske kommentator fortæller, hvordan han vil skabe et helt nyt mobilmagasin med et rekordstort beløb fra Kulturstyrelsens Innovationspulje i ryggen. Målsætningen er at skabe ”Weekendavisen for den mobile generation.”


Kaare Sørensen på #DONA15

Kaare Sørensen, social media-redaktør, Berlingske
33.000 følgere på Twitter kan ikke tage fejl. Og Kaare Sørensen har om noget lært Mediedanmark at bruge det sociale medie. Han har blandt andet vundet DONA-prisen for sin Twitter-dækning af det arabiske forår og den 10. september holder han oplæg om, hvor vigtigt det er for selv seriøse afsendere at kunne være sjove på sociale medier.


10-9-2015 (4)

Christine Sørensen, kommunikationsansvarlig, Google i Norden
Det giver nervøse trækninger hos mediecheferne, når talen falder på Googles pludselige interesse i journalistik. Men hvorfor har de med deres europæiske Digital News Initiative spenderet mere end milliard kroner på nyheder (som bl.a. også er gået til mobilmagasinet Føljeton)? Hvordan ser de fremtidens medielandskab? Og hvor onde er de egentlig? Det giver Christine fra Google svar på.


Tid:
Torsdag den 10. september
Kl. 18-22

Sted:
Studiestræde 50
1554 København V
hos BL.dk – Danmarks Almene Boliger

OBS: Der er udsolgt til #DONA15. Læs mere her.


 Husk, at vi den 27. august også holder arrangementet “Sådan skaber du en #lovestorm af orkanstyrke”.

#engangvarjegflygtning skabte stor opmærksom under valget og endte også på avisforsiderne.
#engangvarjegflygtning skabte stor opmærksom under valget og endte også på avisforsiderne. Kom med og hør, når bagmanden sammen med flere andre fortæller om deres strategier, der gjorde det muligt for dem at sprede positive budskaber på sociale medier.

One Reply to “#DONA15 – Her er alle talerne til aftenens arrangement”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *