Tre kæmper om årets DONA-pris

Tre navne er i spil når årets DONA-pris, der gives til en eller flere personer og/eller medier, der har gjort en særlig indsats for onlinejournalistik og -kommunikation, uddeles i morgen, fredag den 8. marts. De nominerede er: Filip Wallberg, der med blandt andet “I like” og “De Virale Nyheder” har vist, hvor effektfuldt de sociale medier i virkeligheden er i historie-spredningen, Christiane Vejlø, der med Elektronista har formidlet budskabet om den nye medievirklighed på egen krop med både web, radio og magasin-formater og Line Holm Nielsen der har udbredt long-reads på både tablets, twitter og web, platforme mange ellers troede kun duede til korte formater.

Bag prisen står Danish Online News Association (DONA), en forening af og for online-journalister og kommunikatører.

Prisen har været uddelt tre gange tidligere. Sidste år til Kaare Sørensen for “på bedste vis at have klædt Danmarks journalister og onlinekommunikatører på til en ny medievirkelighed” og “i sjælden grad at have forstået at udnytte Twitters telegramlignende kommunikationsform”. Tidligere er prisen givet til Timme Bisgaard Munk og Trine-Maria Kristensen.

Prisen uddeles til DONA13, der løber af stabelen på fredag den 8. marts kl. 18-22 i DRbyen.

Udover uddelingen af årets DONA-pris, byder DONA13 på indlæg fra fire ny-skabende danske medievirksomheder: Zetland, Gastromand, Mediawatch og PioPio under overskriften Nichemedier og statskroner. Vi forsøger at finde svar på spørgsmålet: hvordan kan man lave nye medier og samtidig tjene penge? Til det formål gæstes DONA13 også af Ernst Poulsen, der giver en guide til de nye mediestøtteregler.

Læs mere og tilmeld dig til DONA13 på http://dona.dk/arrangementer/kom-til-dona13

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.