Champions League, X Factor og Badehotellet er nogle af Danmarks største tv-begivenheder, der skaber voldsomme mængder kommentarer, likes og delinger på sociale medier.
Men hvordan håndterer man Danmarks største tv-begivenheder, hvor hele landet snakker med? Det fortæller fagfolk fra tre af de største tv-stationer herhjemme på et DONA-arrangement onsdag den 31. august klokken 17-19.
Social media-specialister fra hhv. TV 2, DR og TV3 vil åbne op for værktøjskassen og dele ud af deres erfaringer med vidt forskellige cases.
Fra TV 2 vil Sophie Leegaard blandt andet afsløre, hvordan det lykkedes at skabe at nå de aller yngste brugere med Voice Junior, men hun vil også dykke ned i, hvordan TV 2 har skabt Danmarks vel nok mest kærlige community omkring seersuccesen Badehotellet.
Fra DR deler hendes kollega Søren Bygbjerg ud af sine erfaringer med talentshowet X Factor. Han har lovet at have MASSER af tal, konkrete erfaringer og strategiske overvejelser med den 31. august.
Casper Vestereng fra TV3 Sport vil fokusere på dette års Champions League-finale mellem Atletico og Real Madrid, som han vil dele tal, KPI’er og strategi for.
Oplægsholdere:
– Sophie Leegaard, kreativ digital konceptudvikler hos TV 2. Tidligere senior digital strategist hos MARVELOUS.
– Søren Bygbjerg, digital producent hos DR Kultur. Tidligere hos DR Event og Eurovision Song Contest.
– Casper Vestereng, social media manager hos TV3 Sport. Tidligere hos Berlingske, DR Nyheder m.fl.
Bolius.dk stiller venligst lokale, kaffe og vand til rådighed for arrangementet, der koster 100 kroner, men er gratis for medlemmer af DONA, Danish Online News Association. Sørg for at få en billet, da der kun er et stærkt begrænset antal.
Tid: Onsdag den 31. august kl. 17-19.
Sted: Hos Bolius.dk på Jarmers Plads 2 i det centrale København.
Pris: 100 kroner, men gratis for medlemmer. Køb billet her (også hvis du er medlem).
Danish Online News Association er et netværk for onlinejournalister og -kommunikatører. Vi afholder arrangementer som dette, men driver også DONA-listen, hvor medlemmerne kan debattere, stille spørgsmål og få hjælp til konkrete problemer.
Vi deler også hver uge links om SoMe, Medier og Teknologi på mailinglisten og i vores Facebook-gruppe, DONA-debat.
Følg os på Facebook, Twitter eller DONA-listen for at få invitationer til de kommende arrangementer.