Viral markedsføring: Hvad virker – og hvorfor ?

TID: 23. marts 2010 kl. 16 – 18:30
STED: ITU , Rued Langgaards Vej 7. http://findvej.dk/RuedLanggaardsVej,2300
Auditorium 2

PRISER:
DONA-medlemmer: 350 kr. Køb Billet
Ikke-medlemmer: 500 kr. Køb Billet
Studerende: 100 kr. Køb Billet
ITU-studerende: Gratis – mail donakasserer@gmail.com og medbring studiekort

Viral markedsføring er en meget omtalt marketingteknik til at få spredt sine organisations budskaber via nettets sociale netværk og kommunikationskanaler , simpelthen ved at præsentere så interessante kampagner som videoer at brugerne sender dem rundt til hinanden.

Det amerikanske blenderfirmas Blendtec’s videoer med optagelser af alt muligt, der bliver knust i en blender – fra iPhones til mursten – er blandt de mest berømte.

VisitDenmarks Karen26 –video er blandt de mest berygtede.

DONA har samlet tre eksperter til et seminar om viral markedsføring: Hvad virker og hvorfor ?

Jacob Lachmann, nordisk direktør for GoViral:

Firmaet har afviklet 700 kampagner – og Jacob Lachmann sætter online video og viral marketing i perspektiv og viser cases og eksempler fra det seneste års største succeser .

Anne Lærke og Signe Nørly Koch:
Hvad gør en video til et viralt og populært produkt? To cand.it fra ITU har i deres speciale undersøgt en af de mest sete videoer på YouTube og fundet frem til nogle af de forhold, der har været med til at gøre den så populær.

I deres oplæg diskuterer de blandt andet kriterier for indhold, markedsføring på YouTube og spredningsmønstre.

DONA byder på en forfriskning i pause mellem de to indlæg.

Medlemskab af DONA
Et års medlemskab har som hovedregel tjent sig ind allerede ved første større arrangement.
Almindeligt medlemskab kr. 500,-
Studerende/pensionist kr. 150,-

Tilmelding: Send navn og adresse til DONA donakasserer@gmail.com

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *