Fra Social Media til Cross Media

2. november 2011 kl. 17-18.30

hos Dansk Arkitektur Center, Strandgade 27B, 1401 Kbh. K.

Social media-hypen er ved at lægge sig. Nettet er ved at transformere sig til en kirkegård af forladte twitter-konti, døde blogs og spøgelsescommunities. Vi begynder så småt at reagere negativt på budskaber som “tilstedeværelse”, “transparens” og “brugerinddragelse”. Omvendt har vi taget de gode ting ved social media til os.

En ny trend er “crossmedia” – opstået i spil- og spillefilmindustrien, hvor man har haft held med at fortælle komplekse historier, skabe mangfoldige indgange og fastholde interesse på tværs af medier. For eksempel Harry Potter- og Starwars-universerne.

Hvad er hemmeligheden bag?
Vi kigger på Henry Jenkins’ 7 principper for transmedial storytelling,
undersøger, hvad den accelererende mediekonvergens har af konsekvenser for dit fag som formidler eller journalist
og gennemgår en række cases på de virksomheder og organisationer, der har haft bedst helt med at formidle et klart budskab i et stormfuldt mediebillede.

Læs mere om Jesper Balslev: http://jesperbalslev.dk/

Tilmeld dig senest 28. oktober til: sekretariat@dona.dk

Betalende DONA-medlemmer: Gratis
Andre: 250 kr. plus moms

Vil du have den lave pris? Bliv medlem af DONA først! DONA-medlemskab koster 500 kr. om året – kun 150 hvis du er studerende:
http://www.facebook.com/DONAsiden?sk=app_132395283504020

Tilmelding er påkrævet. No-show er fuld pris.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *